Klik Jangan Tak Klik

Thursday, October 13, 2011

Tahukah Anda Part 3 !!!!!!


lembu mampu menyumbangkan 200,000 gelas susu sepanjang hayat mereka dan anda perlu memerah 260 ekor lembu sepanjang tahun untuk  memenuhi tangki minyak kapal angkasa yang berkapasiti 529,000 gelen.


operator telekomunikasi dengan jumlah pelanggan terbesar di dunia dipegang oleh China Mobile. pelanggannya mencapai 200 juta orang, melebihi Vodafone yang memiliki pelanggan sekitar 186 juta orang.


rekod menaip SMS terpantas di dunia dipegang oleh Ang Chuang Yang, 16 tahun berasal dari Singapura. Ang Chuang berjaya menaip 160 karakter dalam masa 41.52 saat dan berjaya mengatasi rekod yang dipegang oleh BenCook, warga Amarika yang menaip 160 karakter dalam masa 24.22 saat pada julai 2006.


panggilan telefon bimbit pertama di dunia dibuat pada 3 April,iaitu 38 tahun lalu oleh pengurus besar firma Motorola, Martin Cooper.


Android adalah sistem operasi smartphone layar sentuh seperti iOS iPhone dan OS BlackBerry. Android dikembangkan oleh Google dan pertama kali muncul pada tahun 2007 dengan ponsel pertamanya GI T-Mobile.


bekas Presiden Persatuan Pergigian Pediatrik Amrika, Dr. Stephen J.Moss berkata: "menguyah gula2 getah adalah cara mudah dan paling menarik untuk mengaktifkan aliran air liur dan membantu membersihkan gigi, mengurangkan plak, mengukahkan enamel gigi, mencegak kerosakan gigi dan pendarahan gusi."

No comments:

Post a Comment