Klik Jangan Tak Klik

Friday, December 9, 2011

6 Punca Isteri Cepat Bosan Di Ranjang


kebanyakan wanita pasti setuju bahawa seks tanpa hasrat sangatlah membosankan. apatah lagi sekiranya 'dihidangkan' dengan aksi2 biasa yang sudah dijangka. biarpun senikmat mana seks namun jika aktivi ini menjadi rutin, ia boleh menyebabkan 'sesi bercinta' anda dengan si dia menjadi semakin pudar. 
kurangnya hubungan seks sebenarnya menandakan perkahwinan anda tidak bahagi dan ada masalah. dalam hal ini, apa kata cari punca dan jalan penyelesaiannya. persoalan kenapa hubungan seks anda berdua tidak sehangat atau tidak sekerap dulu? adakah kerana tiada masa atau tertekan dengan dugaan hidup? atau mungkinkah anda tidak lagi menggoda pasangan?
untuk mempertahankan ghairah seks, permainan posisi bukanlah jalan penyelesaian mengelakkan kebosanan saat di ranjang. perbagai langkah pembaharuan perlu dilakukan agar 'nyawa' seksual anda berdua tetp menyala.
salah satu cara bagi mengembalikan kehangatan cinta yang makin padam, apa kata goda kembali suami anda. serang emosi pasangan anda secara halus. pakai pakaian yang menggoda mata pasangan anda. jika anda rasa tidak mampu untuk melaksanakan, fikirkan nikmat yang bakal anda perolehi nanti.
berikut merupakan fakta2 yang kerap membuatkan wanita cepat berasa bosan saat melakukan hubungan seks di ranjang.
1. Tindakan mudah dijangka
setelah bertahun2 melayari hidup bersama pasti si iseri sudah mengelani pasangan secara mendalam. dia juga mungkin boleh menyangka apa tindakan pasangannya. ini termasuklah dalam aktiviti seks. kadangkala sebaik saja berbaring di ranjang, si isteri sudah dapat mengagak apa yang akan di lakukan oleh suami. keadaan ini sebenarnya boleh menjadi masalah. sebaiknya jangan biarkan pasangan tahu apa yang akan anda lakukan ketika hubungan intim berlangsung. ayuh lakukan kejutan!!.
2. Terlalu kerap
hubungan seks yang terlaku kerap juga boleh menyebabkan si isteri berasa bosan kerana timbul perasaan diri diperlakukan seperti boneka. oleh itu, aaturlah jadual seks anda agar tidak terlalu kerap dan tidak perlu terlaku sedikit. jika terlalu sibuk, aktiviti seks seminggu sekali sudah memadai.
3. Lokasi yang sama
cuba elakkan daripada melakukan sesi bercinta di lokasi yang sama. suasana sebegini boleh memudarkan ghairah dan sensasi saat bersama. ketika ini apa yang disarankan adalah cuba melakukan seks di tempat yang baru. sebagai contoh, di bilik hotel, ruang tamu, atau di mana sahaja asalkan privasi anda berdua terjaga dan tidak melampaui batas susila.
4. Tiada posisi baru
melakukan aksi dengan beberapa gerakan berbeza mungkin akan memberi kesan yang sangat membahagiakan. namun, jika terlalu kerap melakukannya sudah tentu sensasinya kurang. oleh itu, cubalah posisi baru. keluarkan fantasi, ungkapkannya kepada pasangan anda dan biarkan hubungan berlangsung dengan sendirinya. variasi gaya baru sebenarnya mampu membangkitkan aktiviti seks anda akan lebih menarik dan semakin membara.
5. Kekerasan
jika selalunya anda hanya terus 'menerkam' isteri ketika menginginkannya apa kata kali ini ubah tingkah laku tersebut. perlakuan ini agak 'kasar' dan kurang romantik bagi wanita. perlakukan isteri dengan cara yang lembut. mintak izin daripada isteri untuk bercinta. umumnya wanita mengakui lelaki akan kelihatan lebih seksi jika mereka secara gentleman meminta izin pada isteri untuk bersama.
6. Sunyi tanpa suara
aktiviti seks yang sunyi tanpa suara desahan daripada suami mahupun isteri boleh menimbulkan kebosanan. sebabnya kedua-duanya tidak akan tahu sama ada persembahan seks yang dilakukan itu disukai atau sebaliknya. oleh itu belajarlah untuk bersuara. sesekali mengerang atau ucaplah kata2 romantis yang mampu membangkit ghairah si dia. ia lebih baik daripada berdiam saja. tapi, jangan pula sampai suara tersebut kedengaran oleh anak atau jiran tetangga.

No comments:

Post a Comment